TRANSMISSIONSOLJA

Transmissionsolja och växellådsolja med en speciell högtrycksförstärkande additivteknik.
#390 SUPREME MOLY

SYNTHETIC API GL-5 LS

#390 Supreme Moly är en exklusiv, syntetisk transmissions-, och växellådsolja med en speciell högtrycksförstärkande additivteknik, för utökad livslängd, lägre friktion, enerigreducering och extrem belastning. Helt galvaniskt säker för gulmetaller.

HÖGPRESTERANDE
Supreme Moly har en tixotropisk, vidhäftning som gör att oljan finns överallt direkt vid start och ger en ljuddämpande smörjfilm som har en avancerad högtrycksteknik för tuffa driftsförhållanden.

VID BELASTNING
Vid höga tryck eller stötbelastning pressas normalt en oljefilm bort och slitage uppstår, om inte ett gränsskikt av fasta smörjmedel finns mellan metallytorna.

STARK SMÖRJFILM
Supreme Moly innehåller friktionsreducerande, och tryckförstärkande ämnen av PTFE och syntiserad molybdendisulfid. Dessa bildar en stark, slät och fast smörjfilm med låg friktion på metallytor och klarar tryck upp till 35 ton/cm2. Detta skyddar under perioder när smörj-filmen är liten eller obefintlig.

ENERGIREDUCERING
Supreme Moly överför vridmomentet i transmissionen med ultralåg friktion, vilket reducerar arbetstemperatur och energiförbrukning med flera %.

FÖRHINDRA SLITAGE
Supreme Moly förhindra slitage, utmattnings-, och pittingskador på drev och lager, vilket kraftigt ökar livslängden på transmissioner.

FÖRDELAR

  • Klarar mycket hög belastning
  • Sänker energiförbrukningen
  • Sänker arbetstemperaturen
  • Låg friktionskoefficient
  • Hög skumningsresistens
  • Säker för gul- och rödmetaller
  • Vattenseparerande egenskaper
  • Lång livslängd
  • Stabilitet mot oxidation och termisk nedbrytning
  • Underhåller gummimaterial och förhindrar oljeläckage
  • För lamelldiffar (LS)

ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

  • Manuella växellådor
  • Industriväxlar
  • Navreduktioner
  • Snäckväxlar
  • Slutväxlar
  • Lamelldiffar LS

UPPFYLLER / ÖVERTRÄFFAR
API GL-5, GL-6, MT-1, PG-2, MIL-PRF-2105E, SAE 2360, J2360 MAN M 3343 S, 341 E3, MB 235.7, Mack GO-J Plus Clark MS-8 Rev 1, Ford M2C-197-A, MC2108C, M2C158A, GM 9985476, 9985044, Chrysler MS8987, John Deere J11D, Komatsu B22-0003, B22-0005, Meritor / Rockwell 0-76L, David Brown, ET 1919, Terex EMS 19003, VME Amerikas EEMS19003F/19107, Eaton’s Axel/Dana-Spicer, Volvo, VW, Audi, MB, AGMA 9005-E02, 250.04, 251.02, DIN 51517 part 3 (CLP), Cincinnati P-59, P-74 och P-78.

Transmissionsolja och växellådsolja med högtrycksförstärkande additivteknik
#391 ROYAL RED

MINERAL API GL-5 LS

#391 Royal Red är en exklusiv, transmissions-, och växellådsolja med en speciell högtrycksförstärkande additivteknik, för utökad livslängd, lägre friktion, enerigreducering och extrem belastning. Helt galvaniskt säker för gulmetaller.

HÖGPRESTERANDE
Royal Red har en tixotropisk, vidhäftning som gör att oljan finns överallt direkt vid start och ger en ljuddämpande smörjfilm som har en avancerad högtrycksteknik för tuffa driftsförhållanden.

VID BELASTNING
Vid höga tryck eller stötbelastning pressas normalt en oljefilm bort och slitage uppstår, om inte ett gränsskikt av fasta smörjmedel finns mellan metallytorna.

STARK SMÖRJFILM
Royal Red innehåller friktions-reducerande, och tryckförstärkande ämnen av PTFE och syntiserad molybdendisulfid. Dessa bildar en stark, slät och fast smörjfilm med låg friktion på metallytor och klarar tryck upp till 35 ton/cm2. Detta skyddar under perioder när smörjfilmen är liten eller obefintlig.

ENERGIREDUCERING
Royal Red överför vridmomentet i transmissionen med ultralåg friktion, vilket reducerar arbetstemperatur och energiförbrukning med flera %.

FÖRHINDRA SLITAGE
Royal Red förhindra slitage, utmattnings-, och pittingskador på drev och lager, vilket kraftigt ökar livslängden på transmissioner.

FÖRDELAR

  • Klarar mycket hög belastning
  • Sänker energiförbrukningen
  • Sänker arbetstemperaturen
  • Låg friktionskoefficient
  • Hög skumningsresistens
  • Säker för gul- och rödmetaller
  • Vattenseparerande egenskaper
  • Lång livslängd
  • Stabilitet mot oxidation och termisk nedbrytning
  • Underhåller gummimaterial och förhindrar oljeläckage
  • För lamelldiffar (LS)

ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

  • Manuella växellådor
  • Industriväxlar
  • Navreduktioner
  • Snäckväxlar
  • Slutväxlar
  • Lamelldiffar LS

UPPFYLLER / ÖVERTRÄFFAR
API GL-5, GL-6, MT-1, PG-2, MIL-PRF-2105E, SAE J2360, Mack GO-J, Clark MS-8 Rev 1, Ford M2C-104A, M2C105A, M2C-197-A, MC2108C, M2C154A, M2C158A, GM 9985476, 9985044, 9985169, 9985035, HN1561, Chrysler 3626/3654/4893, John Deere J11D, Komatsu Dresser B22-0003, B22-0005, Meritor / Rockwell 0-76L, ET 1919, Terex EMS19003, VME EEMS19003F, EMS19107, Eaton, Dana-Spicer, White Motor MS0016, Volvo, VW, Audi, MB, AGMA 9005-D94, 9005-E02, 250.04, 251.02, DIN 51517 part 3 (CLP),
Cincinnati P-34, P-35, P-59, P-74, P-77.

#392 ROYAL SHIELD

HELSYNTETISK API GL-5 LS

#392 Royal Shield är en exklusiv, helsyntetisk PAO olja för transmissioner och växellådor med speciell högtrycksförstärkt additivteknik för utökad livslängd, lägre friktion, enerigreducering och extrem belastning. Helt galvaniskt säker för gulmetaller.

HÖGPRESTERANDE
Royal Shield ger en vidhäftande och ljuddämpande smörjfilm med avancerad högtrycksteknik för tuffa driftsförhållanden.

VID BELASTNING
Vid höga tryck eller stötbelastning pressas normalt en oljefilm bort och slitage uppstår, om inte ett gränsskikt av fasta smörjmedel finns mellan metallytorna.

STARK SMÖRJFILM
Royal Shield är tryckförstärkt med starka och friktionsreducerande ämnen av PTFE och ”syntiserad” molybdendisulfid, som bildar en stark, slät och fast smörjfilm på metallytor som klarar tryck upp till 35 ton/cm2. Vilket skyddar under perioder när smörjfilmen är liten eller obefintlig.

ENERGIREDUCERING
Royal Shield överför vridmomentet i transmissioner med ultralåg friktion, vilket reducerar arbetstemperatur och energiförbrukning med flera %.

FÖRHINDRA SLITAGE
Royal Shield förhindrar slitage, utmattnings-, och pittingskador på drev och lager, vilket kraftigt ökar livslängden på transmissioner.

FÖRDELAR

  • Klarar mycket hög belastning
  • Sänker energiförbrukningen
  • Sänker arbetstemperaturen
  • Låg friktionskoefficient
  • Lågt start moment med flyttemperatur på -48°C
  • Hög skumningsresistens
  • Säker för gul- och rödmetaller
  • Vattenseparerande egenskaper
  • Lång livslängd
  • Stabilitet mot oxidation och termisk nedbrytning
  • Underhåller gummimaterial och förhindrar oljeläckage
  • För lamelldiffar (LS)

ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

  • Manuella växellådor
  • Industriväxlar
  • Navreduktioner
  • Snäckväxlar
  • Slutväxlar
  • Lamelldiffar LS

UPPFYLLER / ÖVERTRÄFFAR
API GL-5, GL-6, MT-1, PG-2; MIL-PRF-2105E, SAE J2360; Mack GO-J; Clark MS-8 Rev. 1; Ford: M2C119-A, M2C108-C, M2C158-A, M2C192-A; GM: 9985476, 9985044; Chrysler MS-8985; John Deere J11D; Komatsu B22-0003; David Brown ET-19; Terex EMS 19003; VME EEMS19003F, 19107; Eaton; White Motors MS0016; Volvo; Volkswagen; US Steel 224; David Brown S1.53.101 Type E; AGMA 9005-D94, 9005-E02, 250.04, 251.2; DIN 51517 Part 3 (CLP), Cincinnati P34, P35, P59, P74, P76.

Transmissionsolja för alla Harley-Davidsson’s primära växelhus
#394 TRANS LUBE V-TWIN 30W

PRIMÄR & TRANSOLJA

#394 Trans Lube V-twin är en speciellt framtagen olja för alla Harley-Davidsson’s primära växelhus samt för transmissioner i alla Harley’s Sportster modeller. En olja som ger livslängd, funktionalitet och mycket goda egenskaper i våta kopplingar.

PRIMÄRVÄXEL
Trans Lube V-twin 30W är en högpresterande olja för primära växelhus till alla Harley-Davidson’s modeller. Ger optimerad livslängd för kedjor, drev och lager samt utmärkt funktion i alla motorcyklar utrustade med orginal, modifierade, eller högpresterande eftermarknadskopplingar av alla slag.

VÄXELLÅDSOLJA
Trans Lube V-twin 30W skall även vara i alla Harley-Davidson sportster modeller i växellådan. Alla övriga HD modeller skall #390 Supreme Moly 80W-140 syntet brukas.

VID BELASTNING
Vid höga tryck eller stötbelastning pressas normalt en oljefilm bort och slitage uppstår, om inte ett gränsskikt av fasta smörjmedel finns mellan metallytorna.

TRYCKFÖRSTÄRKT
Trans Lube V-twin har friktions-reducerande, och tryckförstärkande ämnen av PTFE och syntiserad molybdendisulfid. Dessa bildar en stark, slät och fast smörjfilm på metallytor och klarar tryck upp till 35 ton/cm2. Detta skyddar drev och lager under perioder när smörjfilmen är liten eller obefintlig vilket ökar livslängden kraftigt vid tuffa drifts-förhållanden.

FÖRDELAR

  • Optimerad kopplingsfriktion
  • Mindre slirning
  • Längre transmissionslivslängd
  • Optimal momentöverföring
  • Förbättrade växlingsegenskaper
  • Utmärkt skydd mot förslitning
  • Eliminerar gropbildning
  • Utmärkt termisk stabilitet
  • Utmärkt oxidations stabilitet.
  • Utmärkt vattenresistens
  • Förhindrar metall-kontakt
  • Lägre drifttemperatur
  • Överlägset korrosionsskydd
  • Maximal tillförlitlighet
  • Bildar ej slam och lack som skadar tätningar och kopplingsfunktionen

REKOMMENDERAS TILL
Växellådor med och utan våt koppling, kedjehus samt transmissioner och växellådor där en tunn och trycktålig olja efterfrågas.

Rekommenderas ej för motorer där växellådsoljan är kombinerad med motoroljan.

Helsyntetisk transmissionsolja med avancerad additivteknologi.
#395 SUPER TRANS TO-4M

TRANSMISSIONSOLJA, 0W-20

#395 Super Trans Arctic är en högpresterande, helsyntetisk transmissionsolja med avancerad additivteknologi. Lämpad för axlar med våta bromsar. konvertrar, växellådor, differentialer, hydro-stater, hydraulik och Utvecklad för att överträffa Caterpillar’s nyaste TO-4M transmissionsspecifikation.

HÖGSTA PRESTANDAN
Super Trans Arctic är en helsyntetisk transmissionsolja av högsta kvalitet. Förbättrar verkningsgraden i trans-missioner och håller dem i nyskick över tid och överträffar de högsta specifikations kraven från Caterpillar.

VID BELASTNING
Vid höga tryck eller stötbelastning pressas normalt en oljefilm bort och slitage uppstår, om inte ett gränsskikt av fasta smörjmedel finns mellan metallytorna.

STARK SMÖRJFILM
Super Trans Arctic har friktions-reducerande, och tryckförstärkande ämnen av PTFE och syntiserad molybdendisulfid. Dessa bildar en stark, slät och fast smörjfilm med låg friktion på metallytor och klarar tryck upp till 35 ton/cm2, vilket skyddar under perioder när smörj-filmen är liten eller obefintlig.

ÖKAD VERKNINGSGRAD
Super Trans Arctic överför vridmomentet med ultralåg friktion, skumningsresistens, stabilitet, lägre arbetstemperatur och trycktålighet. Faktorer som reducerar energiförbrukningen och ökar livslängden på transmissioner och konvertrar.

FÖRHINDRAR OLJELÄCKAGE
Super Trans underhåller o-ringar och packboxar i hela systemet och minimerar inre och yttre oljeläckage.

FÖRDELAR

  • Ger högre verkningsgrad
  • Reducerad förbrukning
  • Ultralåg friktion
  • Hög skumningsresistens
  • Lägre arbetstemperatur
  • Hög trycktålighet & slitageskydd
  • Förlänger bytesintervallen
  • Utmärkta lågtempegenskaper
  • Högt viskositetsindex
  • Reducerar bromsvibrationer och oljud i våta bromssystem
  • Oxidationsstabil
  • Resistens mot termisk nedbryt
  • Kompatibel med alla material
  • Minimerar oljeläckage

UPPFYLLER / ÖVERTRÄFFAR
Caterpillar TO-4M Arctic, TO-4; Allison C-4; Allison TES 439; Komatsu Micro-Clutch, Komatsu KES 07.802, KES 07.868.1, Komatsu-Dresser; Tremec TTC; Terex Construction Equipment; Vickers M2950S och 35VQ25.

Ej enligt spec men utmärkt i dubbel kopplingslådor i bilar typ DSG.

Högpresterande, syntetisk transmissionsolja med avancerad additivteknologi.
#396 SUPER TRANS TO-4

TRANSMISSIONSOLJA

#396 Super Trans är en högpresterande, syntetisk transmissionsolja med avancerad additivteknologi. Lämpad för konvertrar, växellådor, differentialer, hydrostater, hydraulik och axlar med våta bromsar.

HÖG KVALITET
Super Trans är en delsyntetisk, högpresterande transmissionsolja av högsta kvalitet. Utvecklad för att överträffa de högt ställda kraven från flera maskintillverkare bl.a. Caterpillar.

VID BELASTNING
Vid höga tryck eller stötbelastning pressas normalt en oljefilm bort och slitage uppstår, om inte ett gränsskikt av fasta smörjmedel finns mellan metallytorna.

STARK SMÖRJFILM
Super Trans innehåller friktions-reducerande, och tryckförstärkande ämnen av PTFE och syntiserad molybdendisulfid. Dessa bildar en stark, slät och fast smörjfilm med låg friktion på metallytor och klarar tryck upp till 35 ton/cm2. Detta skyddar under perioder när smörj-filmen är liten eller obefintlig.

ÖKAD VERKNINGSGRAD
Super Trans överför vridmomentet med ultralåg friktion, skumnings-resistens, stabilitet, lägre arbetstemperatur och trycktålighet. Faktorer som reducerar energiförbrukningen och ökar livslängden på transmissioner och växellådor.

FÖRHINDRAR OLJELÄCKAGE
Super Trans underhåller o-ringar och packboxar i hela systemet och minimerar inre och yttre oljeläckage.

FÖRDELAR

  • Ger högre verkningsgrad
  • Reducerad förbrukning
  • Ultralåg friktion
  • Hög skumningsresistens
  • Lägre arbetstemperatur
  • Hög trycktålighet & slitageskydd
  • Förlänger bytesintervallen
  • Utmärkta lågtempegenskaper
  • Högt viskositetsindex
  • Reducerar bromsvibrationer och oljud i våta bromssystem
  • Oxidationsstabil
  • Resistens mot termisk nedbryt
  • Kompatibel med alla material
  • Underhåller gummimaterial och förhindrar oljeläckage

UPPFYLLER / ÖVERTRÄFFAR
API GL-1, GL-3, Caterpillar T0-4, Allison C-4, Komatsu KES 07.802, ZF TE-ML 03 Off Highway Powershift Transmissions, Eaton-Roadranger Transmission Lube, Meritor Trans Lube och Sperry Vickers M2950S.

Transmissionsolja för lantbruks-, och entreprenadmaskiner.
#397 SUPREME SIMPLEX GL-4

MULTI-TRANS-HYDRAUL

#397 Simplex Supreme är en tryckförstärkt, syntetisk, premium olja för transmissioner i lantbruks-, och entreprenadmaskiner. En multifunktionell olja för växellådor, axlar med våta bromsar, differentialer och hydraulik. En olja med prestanda långt över maskintillverkarnas prestanda nivå på olja.

HÖG KVALITET
Simplex Supreme är en syntetiskt baserad transmissionsolja av högsta kvalitet. Högpresterande i manuella växellådor, hydraulik och axlar med våtbroms för entreprenadmaskiner samt utmärkt för växellådor och kombisystem i jordbrukstraktorer.

ÖKAD LIVSLÄNGD
Avancerade additivteknik och fina basoljor gör skillnad i driftstemperatur och slitage vid tuffa driftsförhållanden vilket ger förutsättningar för maximal livslängd i växellådor.

FÖRHINDRAR OLJELÄCKAGE
Simplex rekonditionerar samtliga o-ringar och packboxar i hela systemet vilket minimerar inre och yttre oljeläckage. Vilket förhindrar oönskade reparationskostnader.

VÄXELLÅDSOLJA FÖR BILAR
Simplex kan även användas i manuella växellådor i personbilar där en GL-4 rekomenderas och eliminerar trög växling i kyla.

FÖRDELAR

  • Extremt slitageskydd
  • Högre verkningsgrad
  • Lägre arbetstemperatur
  • Extrem stabilitet i värme
  • Hög skumningsresistens
  • Reducerar bromsvibrationer och oljud
  • Korrekt och direkt funktion i kopplingar och våta bromsar
  • Eliminerar varmgång
  • Förlänger bytesintervallen
  • Underhåller gummimaterial och förhindrar oljeläckage

UPPFYLLER / ÖVERTRÄFFAR
API GL-4, Trans fluid type A, Case/ IH: B-5/B-6, MS-1204/1205/1206/1207/-1209/-1210/-1230-JIC143/144/145/146/185/ CVX. Clark Lift: TA 12/-18/HR500/600. Denison: HF-O, HF-1, HF-2. Deutz/Allis: TTV/Hyd Trans/Power 821 XL/246634/25741/272843. John Deere: J20A/-B/-C/-14B/-C/-21A/ 303 Fluid/ Quatrol®/Auto power/ IVT. MF: M-1110/-1127 A/B/-1129A/-1135/ -1141/-1143. New Holland: TVT/ESN-M2C41-A/-B/-C/ -M2C43/-M2C48-A/-B/ -M2C53-A/-B/-M2C86-B/ -C/-M2C92-A/-M2C134D/-M2C159-B/-C/ FHA-2C-200/-201.00/ CMC M 1145/ Dyna VT. ZF: ZF TE-ML-3E/-05/-05E/-06E/-06F. Allis-Chalmer, Deutz, Kubota, Landini, Massey Ferguson, Same, Deutz Fahr, Clark, Vickers (eaton), Yanmar, Volvo VME WB 101(907303), Zetor och många fler. (Ej för Cat TO-4).

Transmissionsolja, multifunktionell ATF för de flesta automatiska växellådor.
#398 TWISTER DX 6 ATF

MULTIFUNKTIONELL ATF

#398 Twister DX VI är en stabil, helsyntetisk och multifunktionell ATF för de flesta automatiska växellådor. Utvecklad för maximal dragkraft, ultralåg friktion, skumningsresistens och lång livslängd.

MULTIFUNKTIONELL
Twister ATF DX VI är en exklusiv, helsyntetisk transmissionsolja. Innehåller multifunktionella additiver för en mängd olika specifikationer till bilar.

BÄTTRE DRAGKRAFT
Twister säkerställer ett utmärkt slitageskydd, stabilitet och dragkraft. Utvecklad för mycket tuffa förhållanden under lång tid.

FÖRÄNDRINGAR
Vid oljebyte till Twister ändras ofta ljud och växlingsbeteende. I många fall har växellådor med missljud eller växlingsstörningar återställts.

FÖRHINDRAR OLJELÄCKAGE
En unik egenskap är att Twister underhåller och rekonditionerar o-ringar och packboxar i hela systemet vilket minimerar inre och yttre oljeläckage. Detta förhindrar oönskade reparationskostnader.

FÖRDELAR

  • Ökar verkningsgraden
  • Sänker arbetstemperaturen
  • Utmärkt i låg temperatur
  • Överlägsen värmestabilitet
  • Mycket högt viskositetsindex
  • Mjukare och tystare växling
  • Exceptionellt lång livslängd
  • Skumningsresistent
  • Underhåller gummimaterial och förhindrar oljeläckage

REKOMMENDERAS TILL
Audi, BMW, Chrysler, Deawoo, Fiat, Ford (LV), GM (VI), Isuzu, Jaguar, Jeep, Mercedes-Benz, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Saab, Subaru, Suzuki, Toyota, VW, Volvo och entreprenadmaskiner m.m.

SPECIFIKATION
Allison: C3/C4. Aisin Warner: JWS 3309, 3324. Audi/VW: 5HP LT 71141. G-052-162 A1, A2. HP LT71141 (ZF 5 HP 18L,19L, 24A. G-055-025-A2. 5HP ZF 5HP 30. BMW: ZF 5HP 18L,19L, 24A, 30. ETL-8072B (82 22 0 024 339). LA 2634. ETL-7045. 7405E (83 22 0 026 922). Mini 83 22 0 402 413 9. Chrysler/Dodge/ Mopar: AS R68 RC. ATF +3 SM1716-E. ATF +4 (MS9602. Deawoo: LT 71141. Ford: Mercon LV. Fiat: (Alla). GM: Typ A, Dexron: II, II-D, II-E, III, III-E, III-G, III-H, IV (6). Jaguar: ATF 3403 M115, LT 71141, JLM 20238. Jaso:1A. Jeep: ATF +3,+4. Jeep Cherokee: NAG 1. JWS: 3309 T IV, 3324 WS. Mazda: ATF M III. MB: ZF HP20, 236.1, 236.5, 236.6, 236.7, 236.8, 236.9. Mini Cooper: 83 22 0 402 413 9. Mitsubishi: SP II/III/IV. Nissan/Infinity: Matic D/J/K/S. Isuzu: Besco ATF II/III. Opel: (Alla). Peugeot: ZF HP 20. Porsche: ATF 3403-M115, LT 71141, T-IV. Saab: T IV, AS R68 RC, Subaru: ATF, ATG HP. Suzuki: ATF. Toyota: Type-II/WS. Volvo: T IV. ZF: 3 & 4 Speed TE-ML 11AB. (Ej för CVT lådor och Ford Typ F & G, Mercon, C, V, SP ).

Transmissionsolja utvecklad för maximal dragkraft och lång livslängd.
#399 TWISTER DX III ATF

MULTIFUNKTIONELL ATF

#399 Twister är en stabil, helsyntetisk multifunktionell ATF för de flesta automatiska växellådor. Utvecklad för maximal dragkraft, skumningsresistens, slitagereducering och lång livslängd.

MULTIFUNKTIONELL
Twister är en stabil, helsyntetisk multifunktionell ATF DX IIIH olja. Innehåller additivpaket för de flesta specifikationer med hög funktionallitet i nästan alla bilar och tunga fordon även utanför specifikation.

BÄTTRE DRAGKRAFT
Twister säkerställer ett utmärkt slitageskydd, stabilitet och dragkraft. Utvecklad för mycket tuffa förhållanden under lång tid.

FÖRÄNDRINGAR
Vid byte förbättras inkopplingsfunktion och en distinktare växling sker vid hård acceleration. I många fall har även växellådor med missljud eller växelstörningar återställt.

FÖRHINDRAR OLJELÄCKAGE
En unik egenskap är att Twister underhåller och rekonditionerar o-ringar och packboxar i hela systemet vilket minimerar inre och yttre oljeläckage. Detta förhindrar oönskade reparationskostnader.

FÖRDELAR

  • Ökar verkningsgraden
  • Sänker arbetstemperaturen
  • Distinktare växling i acceleration
  • Utmärkt i kyla -60°C
  • Överlägsen värmestabilitet
  • Högt viskositetsindex (stabil)
  • Exceptionellt lång livslängd
  • Skumningsresistent
  • Underhåller gummimaterial och förhindrar oljeläckage

REKOMMENDERAS TILL
Audi, BMW, CAT, Chrysler, Deawoo, Fiat, Ford (LV), GM, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Mercedes-Benz, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Saab, Subaru, Suzuki, Toyota, VW, Volvo och entreprenadmaskiner m.m.

SPECIFIKATION
Aisin Warner: JWS 3309, T IV. Allison: C3, C4, TES 295/TES 389. Audi/VW: G-055 052-162. G 055-025-A2 (JWS 3309). G 052-990. G 055 162 A1, A2, A6. G 060 162, 052 98, TL52162. BMW: 7405E (83 22 0 0 026922). LA 2634. LT 71141. P/N 83 222 152 426. Mini 83 22 0142 516/ 832 22 402 413 9 (JWS 3309). CAT: AT-1 & AT-1 HD. Chrysler/ Mopar: ATF +3 (SM 1716E), ATF+4 (MS9602), P/N 05127382AA, AS 68 RC (T IV). Daewoo: LT 771141. Ford: Mercon-V, -SP, FNR5/ P/N XL-12, M2C138CJ, M2C166H. GM: Type A, -TIV, Suffix A, Dexron II, II-D, IIE, III, III-E, III-G, III-H. Honda: ATF DW-1; ATF Z-1 P/N 0822-9001. Hyundai/Kia/Mitsubishi: SP II,-III,-IV, J2, SPH-IV, SP-IV-RR, NWS-968, Red-1. Isuzu: Genuine ATF/Besco ATF-II, -III. Jaguar: LT 71141. Jeep: ATF +3, +4. JASO: A-1, JWS 3309. Mazda: M-III,-V, ATF M-5. MB: 236.1, 236.2, 236.3, 236.5, 236.6, 236.7, 236.9, 236.10, 236.11. Mini Cooper: 83 22 0 42 4139 (JWS 3309) Mitsubishi: SP II,-III,-IV. Nissan: Fluid A, Matic -D,-J,-K,-S. Porsche: LT 71141, T IV (JWS3309). Saab: 93 165 147. Subaru: ATF, ATF-HP. Suzuki: 3314, 3317, ATF 3309, Matic D ATF. Toyota: Type -II,-III, T-1V, WS (JWS 3309), Vickers: I286, 2905S. Volvo: 4 – 6 växl 97340, 97341,T IV JWS 3309. ZF: TE-ML-02F, -03D, -11A,-11B,-14A,-14,-14C. (Ej för CVT lådor, Dexron VI (6) och Ford Typ F/G, Mercon, C, V, ).