MOTOROLJA

Högpresterande motorolja för nyare personbilar.
#342 SRX 9000

2-TAKT RACINGOLJA

#342 SRX 9000 är en extrem helsyntetisk 2-taktsolja för motorer med höga till maximala effektuttag. Har en speciell additivteknik som bildar en skyddande matris över alla metallytor som ger lägre motortemperatur, maximalt skydd och ultralåg friktion. För bruk i alla typer av 2-taktsmotorer inom garantitid!

ALLA 2-TAKTSMOTORER
SRX 9000 är oöverträffad i alla typer av 2-taktsmotorer för tävlingsbruk. Ökar kraftigt livslängd av normala slitagedelar som t.ex. 2-3 ggr längre
kolvbytesintervall mot tidigare.

LÅG FRIKTION & STARK SKYDD
SRX 9000 innehåller starkt friktionsreducerande smörjmedel av PTFE och Micron Moly®, en flytande typ av molybdendisulfid som behandlar metallytor med en slät, hal och ett mycket starkt fast smörjmedel som klarar tryck upp till 35.000 kg/cm2. Kombinationen skyddar under perioder när smörjfilmen är liten
eller obefintlig och håller din motor i nyskick i hårda driftförhållanden.

MINIMAL RÖK & LUKT
SRX 9000 förhindrar förtändning, ger mycket låg lukt och minimal till obefintlig rökutveckling.

LÄTT FÖRBRÄND
Basoljan är mycket lättförbränd +86°C och additivtekniken förhindrar nästan helt uppbyggnad av förbränningsrester och avlagringar vilket ger maximal funktion i rörliga avgasportar.

SKYDDAR VID FÖRVARING
Basoljan med molybden och PTFE ger ett starkt skydd under förvaring.

SÄKER INBLANDNING
SRX 9000 ger en homogen, stabil oljeblandning och har exceptionellt god pumpbarhet i låg temperatur, vilket säkerställer oljetillförsel vid bruk i injektionsystem i sträng kyla. Utmärkt för direktinblandning i bensin och i alla typer av injektionsystem inkl. E-Tec och C-Tec 2 m.fl.

ANVÄNDNINGSOMRÅDEN:
Båtar . Crossmotorcyklar . Gokart . Motorsåg . Moped . Snöskoter . Vattenskoter . m.m.

ÖVERTRÄFFAR SPECIFIKATION:
• NMMA TC-W3
• ISO 6743-15EGD
• ISO-L-EGD
• ISO-L-EGC
• ISO-GD ++
• ROTAX 253
• JASO FC
• JASO FD

Högpresterande motorolja för nyare personbilar.
#360 FLEET GUARD

HELSYNTETISK 5w-30

#360 Fleet Guard är en helsyntetisk, högpresterande motorolja för nyare personbilar. Uppfyller SAPS kraven och är utvecklad för att ge en längre motorlivslängd och upprätthålla effektiviteten på katalysatorer och partikelfilter i bensin- och dieselbilar.

HÖG RENHET
Fleet Guard 5W-30 är en helsyntetisk, lågaskhaltig motorolja som har en exceptionell förmåga att bibehålla sin renhet och optimera motorprestandan. Förhindrar uppbyggnad av avlagringar i motor och turbo och har bränslesparande egenskaper. Överträffar specifika-tioner och prestandakrav för lågemissionsoljor till tex. BMW och Mercedes-Benz.

ANVÄNDNINGSOMRÅDEN
Rekommenderas till alla moderna bilar och lätta lastbilar inklusive högpresterande, turboladdade, direktinsprutade bensin- och dieselmotorer med katalysator / partikelfilter när utsläppsnormer kräver en low saps-motorolja med en låg halt av sulfat aska, fosfor och svavel.

FÖRDELAR

  • Låg askhalt minskar partikeluppbyggnad i dieselpartikelfilter
  • Hög syrabeständighet
  • Möjliggör förlängd bytesintervall
  • Ökad livslängd på katalysator och partikelfilter
  • Termisk stabilitet
  • Friktionshämmande egenskaper som ger bättre bränsleekonomi
  • Aktiva rengöringsmedel minskar avlagringar och förhindrar slam
  • Utmärkta kallstartsegenskaper

GODKÄNNANDEN:

  • API SN
  • BMW LL-04
  • GM dexos 2™ (Licenseno. D20271HC072)
  • MB-Approval 229.52
  • Renault RN 0700/0710

UPPFYLLER:

  • API CF
  • ACEA C2/C3
  • MB 229.51/229.31/226.5
  • Fiat 9.55535 S3
  • PSA B71 2290
Högkvalitativ motorolja för högpresterande bensin- och dieselmotorer
#362 PRO GUARD 5W-40

HELSYNTETISK

#362 Pro Guard är en helsyntetisk högkvalitativ motorolja för högpresterande bensin- och dieselmotorer i personbilar och lätta transportfordon utan dieselpartikelfilter.

OPTIMERAR
Pro Guard är en helsyntetisk motorolja med hög stabilitet, täthet, kyl-förmåga samt klarar hög motoroljetemperatur. Minimerar avlagringar i motor och turbo, vilket upprätthåller motoreffekten, vridmomentet och optimerar livslängden.

ÅRET RUNT
Pro Guard överträffar biltillverkarnas högt ställda krav. Utmärkt för året-runt-bruk pga. den höga pumpbar-heten vilket ger en lättstartad motor i sträng kyla.

ANVÄNDNINGSOMRÅDEN
Kan användas i nästan alla äldre bensin- och dieselmotorer i bilar utan (DPF) partikelfiltersärskilt. Rekomenderas särskillt för BMW, Mercedes-Benz, Opel och
Volkswagen.

FÖRDELAR:

  • Utmärkt syrabeständighet
  • Förlängda bytesintervaller
  • Utmärkta köldegenskaper
  • Hög viskositetsstabilitet
  • Utmärkt slitageskydd
  • Aktiva ämnen säkerställer maximal renhet i motor
  • Multifunktionell för de flesta motorer i lätta fordon

GODKÄNNANDEN:

  • BMW: LL-01
  • MB: 226.5 / 229.5
  • PORSCHE: A40
  • Renault: RN 0710 / 0700
  • VW: 502 00 / 505 00

UPPFYLLER SPEC:

  • ACEA: A3 / B3/ B4
  • API: SN / CF
  • Fiat: 9.55535 – M2 / N2
  • GM-LL-B-025
  • ILSAC GF-3
  • PSA B71 2296
Helsyntetisk Low Saps- motorolja för tunga, moderna dieselmotorer
#365 HEAVY TRUCK 10W-40

HELSYNTETISK

#365 Heavy Truck 10W-40 är en exklusiv, helsyntetisk Low Saps- motorolja för tunga, moderna dieselmotorer med eller utan partikelfilter. En högpresterande motorolja med bränslebesparande egenskaper i tuffa förhållanden.

HÖG RENHET
Heavy Truck är en helsyntetisk, högpresterande motorolja för den senaste generationens tunga lastbilsmotorer i bl.a. MAN, Merzedes, IVECO, SCANIA och VOLVO. Klarar tuffa driftsförhållanden och förlängda bytesintervaller enligt tillverkarens OEM rekommendationer upp till 10 000 mil.

EURO 6
Heavy Truck är utvecklad för moderna Euro 6 dieselmotorer och som en enhetlig motorolja för hela fordonsparken, med eller utan EGR, partikelfilter (DPF), katalysator eller katalytisk efterbehandling (SCR).

SOTBELASTNING
Dagens dieselmotorer genererar större mängd sot och högre temperatur än äldre dieselmotorer. Detta gör att motoroljan utsätts för termisk påkänning och över
belastning av sot. Heavy Trucks additivpaket skyddar mot dessa faktorer och passar till de flesta äldre och nyare dieselmotorer.

EGENSKAPER

  • Oxidationsstabilitet i hög temp
  • Resistens mot termisk nedbrytning
  • Mycket viskositetsstabil
  • Minskad oljekonsumtion
  • Mycket god pumpbarhet i kyla
  • Mycket hög motorrenlighet
  • Förhindrar cylinderpolering
  • Bränslebesparande egenskaper
  • Bytesintervall upp till 10 000 mil

SPECIFIKATIONER
Heavy Tryck finns i flera utföranden med specifikationer för samtliga fordonsmärken och utföranden. För bl.a alla: Caterpillar, MAN, IVECO, VOLVO, SCANIA och kraftigt förlängda oljebytesintervaller beroende på vilken specification och utförande.

LDF-3
ACEA E4/E7; API CI-4; CUMMINS CES 20077/78; DAF Extended Drain; DEUTZ DQC III-10, Deutz DQC III-05; IVECO; MACK EO-N; MAN M3277; MB-godkännande 228.5; MTU MTL 5044 Typ 3; Renault RLD-2/RXD; Scania LDF-3; Volvo VDS-3; ZF TE-ML 03A, 07D

VDS-4
API CJ-4, CI-4; ACEA E6, E7, E9; MAN M3677 (5W-30), M3477, M3271-1; Volvo VDS-4, VDS-3; MB 228.51, 228.31; JASO DH-2; CAT ECF-3; Renault RLD-3; Scania LA, LDF-4 (5W-30); Iveco E6, E9; Cummins CES 20081; Mack EO-O Premium Plus; MTU Type 3.1; Deutz DQC IV-10 LA.

Motorolja med avancerad additivteknik för låg friktion och trycktålighet.
#370 SUPREME 9003

ENERGY SAVING, HELSYNTETISK

#370 Supreme 9003 är en helsyntetisk, motorolja med avancerad additivteknik för låg friktion och trycktålighet. En stabil och stark motorolja som håller motorer i nyskick under lång tid med bränslebesparande egenskaper.

VISKOSITET
0W-20, 5W-20, 5W-30

LÅG FRIKTION
Supreme 9003 är en helsyntetisk lågfriktionsolja av högsta kvalitet för högpresterande bensin-, och etanolmotorer.

BRÄNSLESPARANDE
Supreme 9003 är en toppmodern motorolja med ultralåg friktionskoefficient vilket ger bränslebesparade egenskaper.

TRYCKFÖRSTÄRKT
Supreme 9003 är tryckförstärkt med PTFE och syntiserad molybdendisulfid som bildar en långvarig fast smörjfilm på metall som står emot tryck upp till 35 ton/cm2.

STARKT SKYDD
Dessa ämnen ger låg friktion, förhindrar metallkontakt och klarar mycket hög belastning. Särskilt under perioder när smörjfilmen är liten eller obefintlig. Detta
håller motorer i nyskick under hårda driftsförhållanden.

ANVÄNDNINGSOMRÅDEN
Rekommenderas till moderna högpresterande bensin och etanol-motorer med eller utan katalysator. Passar även till 4-taktssnöskotrar med eller utan turbo.

BRÄNSLEREDUCERING
Supreme 9003 får alla rörliga delar att gå mycket lätt mot varandra (Ultra låg friktion) och uppvisar hög energireducering.

FÖRDELAR:

  • Utmärkta kallstartsegenskaper
  • Oöverträffad oxidationsstabilitet vid hög temperatur
  • Exceptionellt skydd mot termisk nedbrytning
  • Högt viskositetsindex
  • Hög värmeavledning
  • Låg friktionskoefficient
  • Tryckförstärkt
  • Utmärkt skjuvstabilitet
  • Skumningsresistent
  • Bränslebesparande
  • Långa bytesintervaller

UPPFYLLER OCH ÖVERTRÄFFAR:
API SN, CID A-A-52039B, MIL-PRF-46152E, Resource Conserving ILSAC GF-5, GM dexos-1™, GM 6094M, Crysler MS-6395Q, Ford WSS-M2C945-A, 2C946-A, M2C947-A, M2C929-A, M2C930-A, Toyota och Honda spec.

Motorolja, Helsyntetisk, för hela bilparken.
#371 SUPREME 8000

ENERGY SAVING, HELSYNTETISK

#371 Supreme 8000 5W-30 är en multifunktionell, helsyntetisk, motorolja för hela bilparken. Avancerad additivteknik ger låg friktion och trycktålighet. En motorolja som håller motorer i nyskick med bränslebesparande egenskaper under lång tid.

VISKOSITET
5W-30

MULTIFUNKTIONELL 
Supreme 8000 är en helsyntetisk lågfriktionsolja av högsta kvalitet med höga bränslebesparande egenskaper. En motorolja för dagens nya diesel-, och bensinmotorer i lätta fordon med partikelfilter eller katalysator.

SKYDD VID START
Supreme 8000 minimerar slitage från snabb oljecirkulation, speciellt i motorns uppvärmningsfas vilket tillåter maximal belastning och ger ett exceptionellt högt slitageskydd.

TRYCKFÖRSTÄRKT
Supreme 8000 är tryckförstärkt med PTFE och syntiserad molybdendisulfid som bildar en långvarig fast smörjfilm på metall som står emot tryck upp till 35 ton/cm2.

STARKT SKYDD
Dessa ämnen ger låg friktion, förhindrar metallkontakt och klarar mycket hög belastning. Särskilt under perioder när smörjfilmen är liten eller obefintlig. Detta håller motorer i nyskick under lång tid och vid hårda driftsförhållanden.

HÖGPRESTERANDE
Supreme 8000 är utvecklad för hårda driftsförhållanden och förlängda bytesintervaller.

BRÄNSLEREDUCERING
Supreme 8000 får alla rörliga delar att gå mycket lätt mot varandra (Ultra låg friktion) och uppvisar hög energireducering.

MID SAPS
Den senaste additivteknologin och låg askhalt garanterar maximal motorrenlighet. Tekniken skyddar miljön, och funktionen i partikelfilter och katalysatorer.

FÖRDELAR

  • Låg friktionskoefficient
  • Bränslebesparande
  • Tryckförstärkt med Moly & PTFE
  • Utmärkta kallstartsegenskaper
  • Exceptionell oxidationsstabilitet
  • Utmärkt mot termisk nedbrytning
  • Högt viskositetsindex
  • Hög värmeavledning
  • Utmärkt skjuvstabilitet
  • Hög skumningsresistens
  • Extra slitageskydd för lyftare och kamaxlar
  • Förhindrar cylinderpolering
  • För förlängda bytesintervaller

UPPFYLLER OCH ÖVERTRÄFFAR:
ACEA C3-2012; API SN / CF; BMW Long Life-04; Chrysler MS-11106; GM dexos®-2 compliant; MB 229.31 / 229.51; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00 / 504.00 / 507.00. med rekomenderad OEM bytesintervall.

Multifunktionell, helsyntetisk, motorolja för hela vagnparken.
#372 SUPREME 9000

ENERGY SAVING, HELSYNTETISK

#372 Supreme 9000 5W-40 är en multifunktionell, helsyntetisk, motorolja för hela vagnparken. Avancerad additivteknik ger låg friktion och trycktålighet. En motorolja som håller motorer i nyskick med bränslebesparande egenskaper under lång tid.

VISKOSITET
5W-40

MULTIFUNKTIONELL
Supreme 9000 är en helsyntetisk, högpresterande motorolja för moderna Euro 6 dieselmotorer eller som en enhetlig motorolja för hela fordonsparken, med eller utan EGR, partikelfilter (DPF), katalysator eller katalytisk efterbehandling (SCR).

SKYDD VID START
Supreme 9000 minimerar slitage från snabb oljecirkulation, speciellt i motorns uppvärmningsfas vilket tillåter maximal belastning och ger ett exceptionellt högt slitageskydd.

TRYCKFÖRSTÄRKT
Supreme 9000 är tryckförstärkt med PTFE och syntiserad molyb-dendisulfid som bildar en långvarig fast smörjfilm på metall som står emot tryck upp till 35 ton/cm2.

STARKT SKYDD
Dessa ämnen ger låg friktion, förhindrar metallkontakt och klarar mycket hög belastning. Särskilt under perioder när smörjfilmen är liten eller obefintlig. Detta håller motorer i nyskick under lång tid och vid hårda driftsförhållanden.

BRÄNSLEREDUCERING
Supreme 9000 får alla rörliga delar att gå mycket lätt mot varandra (Ultra låg friktion) och uppvisar hög energireducering.

FÖRDELAR

  • Låg friktionskoefficient
  • Bränslebesparande
  • Tryckförstärkt med Moly & PTFE
  • Utmärkta kallstartsegenskaper
  • Exceptionell oxidationsstabilitet
  • Utmärkt mot termisk nedbrytning
  • Högt viskositetsindex
  • Hög värmeavledning
  • Utmärkt skjuvstabilitet
  • Hög skumningsresistens
  • Starkt skydd för lyftare / kamaxlar
  • Förhindrar cylinderpolering
  • För förlängda bytesintervaller

UPPFYLLER OCH ÖVERTRÄFFAR:
ACEA: E7-12, E9-12; API: CK-4, CJ-4, CI-4, CI-4+, SN; MB: 228.1, 228.3, 228.31, 228.5, 229.1, 229.3, 229.5; Volvo: VDS-4, VDS-4.5; Duetz; MAN: 271, 3275, MTU Typ 2; Renault: RLD-3, Scania: LD-F, LDF-2, LDF-3, Iveco, DAF, Global Spec DHD-1, JASO DH -1/-2; Mack EO-O -07, Caterpillar: ECF-1-a, ECF-2, ECF-3; Cummins CES 20081; Detroit: 7SE 270; Power Guard Spec 93K218, 2000/4000 Category 1; Navistar.

Multifunktionell, syntetisk motorolja för hela vagnparken.
#374 SUPREME 7000

ENERGY SAVING, DELSYNTETISK

#374 Supreme 7000 är en multifunktionell, syntetisk motorolja för hela vagnparken. Avancerad additivteknik ger låg friktion och hög trycktålighet. En motorolja som håller motorer i nyskick med bränslebesparande egenskaper under lång tid.

VISKOSITET
SAE 10-30, 15W-40

EURO 6
Supreme 7000 är en syntetisk, högpresterande motorolja med låg halt av sulfataska, fosfor och svavel (Low saps). För nya och äldre diesel- och bensinmotorer i lätta och tunga fordon.

MULTIFUNKTIONELL
Supreme 7000 är utvecklad för moderna Euro 6 dieselmotorer och som en enhetlig motorolja för hela fordonsparken, med eller utan EGR, partikelfilter (DPF), katalysator eller katalytisk efterbehandling (SCR).

TRYCKFÖRSTÄRKT
Supreme 7000 är tryckförstärkt med PTFE och syntiserad molybdendisulfid som bildar en långvarig fast smörjfilm på metall som står emot tryck upp till 35 ton/cm2.

STARKT SKYDD
Dessa ämnen ger låg friktion, förhindrar metallkontakt och klarar mycket hög belastning. Särskilt under perioder när smörjfilmen är liten eller obefintlig. Detta håller motorer i nyskick under lång tid och hårda driftsförhållanden.

HÅRDA FÖRHÅLLANDEN
Supreme 7000 är utvecklad för mycket hårda driftsförhållanden och förlängda bytesintervaller.

BRÄNSLEREDUCERING
Supreme 7000 får alla rörliga delar att gå mycket lätt mot varandra (Ultra låg friktion), och uppvisar en hög energireducering.

FÖRDELAR

  • Låg friktionskoefficient
  • Bränslebesparande
  • Tryckförstärkt med Moly & PTFE
  • Utmärkta kallstartsegenskaper
  • Exceptionell oxidationsstabilitet
  • Utmärkt mot termisk nedbrytning
  • Högt viskositetsindex
  • Hög värmeavledning
  • Utmärkt skjuvstabilitet
  • Hög skumningsresistens
  • Extra slitageskydd för lyftare och kamaxlar
  • Förhindrar cylinderpolering
  • För förlängda bytesintervaller

UPPFYLLER OCH ÖVERTRÄFFAR:
ACEA: E7-12, E9-12; API: CK-4, CJ-4; MB: 228.1, 228.3, 228.31, 228.5, 229.1, 229.3, 229.5; Volvo: VDS-4, VDS-4.5; Duetz; MAN: 271, 3275, MTU Typ 2; Renault: RLD-3, Scania: LDF-2, LDF-3, Iveco, DAF, Global Spec DHD-1, JASO DH -1/-2; Mack EO-O -07, Caterpillar: ECF-1-a, ECF-2, ECF-3; Cummins CES 20081; Detroit: 7SE 270; Power Guard Spec 93K218, 2000/4000 Category 1.