#377 SUPER COMP

HEAVY DUTY & ZINK
Super Comp är en motorolja med extrem prestanda.

Speciellt framtagen för racing med högpresterande motorer som drivs av bensin, etanol, metanol eller nitrometan.

Racing

Super Comp är en högpresterande mineralolja av högsta kvalitet med speciella tillsatser för låg friktion och hög belastning.

Stark smörjfilm

Innehåller en speciell additivteknik med upplöst molybdendisulfid, PTFE och zink.
Detta minimerar metallkontakt och klarar mycket hög belastning, vilket håller motorer i nyskick under lång tid.

Skyddar lager

Utvecklad för stabilitet och skumningsresistens.
Detta förhindrar skador som kan uppstå i babbits på vev- och ramlager under extrema förhållanden och höga varvtal.

Resistent

Super Comp är även utvecklad för utmärkt funktion i de motorer som brukar alkoholbaserade bränslen.

Låg friktion

Super Comp kommer att minska motorns inre friktion vilket brukar resultera i högre tomgång och andra fördelar.

Förhindrar oljeläckage

Super Comp rekonditionerar o-ringar och packboxar i motorn vilket minimerar oljeläckage.

EGENSKAPER

  • Oöverträffad oxidationsstabilitet
  • Tryckförstärkt med zink, PTFE och molybdendisulfid
  • Resistens mot alkoholbränslen
  • Klarar hög temperatur långvarigt
  • Exceptionellt skydd mot termisk nedbrytning vid hög oljetemp
  • Viskositetsstabil mellan byten
  • Ger hög täthet i motorer
  • Extra slitageskydd för lyftare och kamaxlar
  • Extremt hög skumningsresistens
  • Hög värmeavledning
  • Förlänger bytesintervallen

Uppfyller / överträffar

API SM; MB 229.1, 229.3; CID A-A-52039B; Chrysler MS9767; Ford M2C153-G, ESR-M2C127-B, ESR-M2C179A, SSM 29011-A; GM; JASO JIS K2215 och MIL-PRE- 46152E.

SPECIFIKATIONER

SAE :  30, 50, 20W-50
VISKOSITET 40°C :  95, 230, 162 cst
100°C : 12, 19, 20,2 cst
150°C : 3,5 4, 4,5 cst
VISKOSITETSINDEX : 102 – 125
(20W-50) -15°C : 3466 cst
(20W-50) -20°C : 21900 cst
FLYTTEMP : 18, -6, -33°C
FLAMPUNKT : +247 – +279°C
ZINK INNEHÅLL : 2100 ppm

ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

Bensin-, etanol-, metanol- och nitromotorer med eller utan turbo/ kompressor samt 4-takts-motorcykelmotorer med eller utan våt koppling.
Ej för motorcyklar med lameller av metall JASO: MA/MB eller andra 4-cyl motorer med NMMA: FC och FC-W.

Emballering

  • 208 l
  • 20 l
  • 4 l
  • 1 l